Gdje sam? Skip Navigation Links Vijesti i arhiva

Novosti News

29.11.2019. 7:56
Alzheimerova bolest

TAU discovers overlap between Alzheimer’s, autism-related mutations

A “significant overlap” exists between Alzheimer’s genes undergoing mutations and genes that impact autism and other intellectual disabilities, according to researchers at Tel Aviv University.

Tel Aviv Univerzitet (TAU) je otkrio da postoji odnos između Alzheimera i mutacija koje su vezane uz autizam i druge intelektualne bolesti. Istraživački tim na Univerzitetu u Tel Avivu vodi prof. Illana Gozes (Sackler Faculty of Medicine) te su pronašli da se  ADNP  mutacije  nastavljaju događati i u starijoj dobi i da se nakupljaju u mozgu pacijenata koji boluju od Alzmeirove bolesti.Ta bolest pogađa oko 5,8 miliijuna Amerikanaca najčešće starijih od 65 godina. Očekuje se da će njihov broj porasti do 2050 godine na preko 14 milijuna.

dr. Gozes je kazala da su otkrili tisuće mutacija u ljudskom mozgu koji stari, osobito kod
Alzhmeirove bolesti i našli su signifikantno "prekrivanje"
  Alzheimer’   gena sa genima koji pogađaju autizam, intelektualne bolesti i mehanizme koji su vezani za transportni sistem u stanicama, čija struktura uključuje protein Tau (koji se smatra glavnim proteinom u Alzheimerovoj bolesti).

Promjene vezane uz tu bolest mogu započeti i 20 godina prije nego se pojave simptomi ali kako se  oštećenja neurona povećavaju,  mozak ih više ne može kompenzirati pa pacijenti pokazuju smanjenje kognitivnih sposobnosti.Dijagnoza bolesti se otkriva kada su oštećenja mozga već raširena i kada lijekovi već nemaju  mnogo djelovanja.

Ova istraživanja utječu na novo percipiranje Alzheimerove bolesti u kojoj se nenasljedne genetske alteracije prenose preko diobe stanica i izazivaju neurološke bolesti. Sada se radi na  identifikaciji molekula koje mogu zaštititi stanice i koje mogu biti  upotrebljene  kao lijek u budućnosti...

O Autizmu

Scientists believe that autism results from mutations occurring randomly in the egg or sperm, or during pregnancy. One dominant gene whose mutations during pregnancy are known to lead to autism-related intellectual disabilities is activity dependent neuroprotective protein (ADNP).